COVID-19 Infos

Gemensamma krafter genom coronaviruskrisen. Aktuell information om leveranstider, kundsupport och ett speciellt sortiment som passar dig som kund.

Uppdatering från 30.03.2020 07:00

De leveranstider som vi visar stämmer nästan alltid. Vi gör vårt bästa för att alltid uppdatera tiderna om något ändras.

  • På grund av den aktuella situationen är det inte möjligt att leverera till Accesspoints.

Kära kund!

Våra anställdas och samhällets hälsa är mycket viktiga för oss. I linje med rekommendationerna från den österrikiska regeringen för kronaviruskrisen har vi också minskat personalen på plats. Detta är för att minimera risken för infektion. Men vi vill också bidra till att begränsa spridningen av Covid-19 i Österrike.

Vårt team i logistikcentret kan jobba vidare och skicka iväg dina beställningar. Dock skapar denna situation vissa ändringar som du kan läsa om nedanför.

Leverans av beställningar

Leveranstiderna som vi visar i butiken och under din beställningsprocess är vanligtvis korrekta. Vi ber dock om ursäkt om det kan förekomma vissa förseningar hos fåra transportpartners. Om du bor i ett karantänområde kan det bli ytterligare förseningar som vi tyvärr inte har någon kontroll över.

Grundläggande hushållsprodukter

För närvarande ska alla försöka att minska kontakten med personer utanför sitt eget hem. Med beställningar online kan du göra just detta och samtidigt få det du behöver i hemmet.

Vi har därför beslutat att göra det möjligt att få vardagsbaserade produkter i en av våra butiker. Detta gör vi med våra över 100 000 olika produkter som vi har i lager just nu.

Vi har samlat alla dessa produkter i en webbshop och vill därmed verkligen göra livet lättare för våra kunder i corona-krisen.

Du behöver inte längre gå ut och handla utan kan lägga allt du behöver i en kundvagn och sparar därför ytterligare fraktkostnader.

Upptäck basvaror

Kundservice

Det är viktigt för oss att kunna erbjuda professionell och snabb kundservice via e-post, chat och sociala plattformar. Vi ber dock om din förståelse om att det just nu tar lite längre tid för oss att svara på ärenden.

Tack för din förståelse och hjälp.